Rujan 25, 2023, 08:12:45 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć Prijava Registracija  
 Str: [1]   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: VELIKI AIRSOFT VODIČ za POČETNIKE  (Posjeta: 92350 )
GROM
Bog i Batina foruma
Penzić Oposum
*****
Offline Offline

Postova: 803



« : Ožujak 16, 2009, 10:52:00 »

UVOD:
Ovaj guide je nastao da pomogne ljudima kod nekih od najčešćih pitanja. Nadam se da će svi novi korisnici prvo potražiti odgovore na svoja pitanja ovdje, a sve moguće nejasnoće onda mogu iznijeti na forumu(da se uvede malo reda).
Ovo što sam napisao napisao sam ja osobno, te nisam koristio vanjske izvore(osim jednog dijela o dužini punjenja baterija koji je copy-paste sa arniesairsoft).
Nekoliko je dijelova (pravila, faq, guide za održavanje) iskopirano sa drugih dijelova ove stranice.
Koristio sam samo stvari koje sam ja napisao, ne zbog ega nego jel bi volio da drugi dodaju sami što misle da bi bilo bitno(a i da kasnije nebi bilo da koristim tuđe resurse bez dopuštenja...).
Postoje ljudi koji možda znaju o nekom području ovdje opisanom više od mene, pa naravno da je njihovo mišljenje dobrodošlo.
Kao takav, ovaj guide je podložan mojim subjektivnim pogledima(koliko god ja to izbjegavao), pa je moguće i da nešto nije dobro napisano ili pojašnjeno.


AIRSOFT:
Airsoft? Što je to?
Airsoft svoje korijene vuče iz Japana gdje se razvio kao zabavna timska igra. Svoj procvat je doživio u SAD-u gdje je, uz paintball, postao vrlo popularna timska igra zbog svoje realističnosti, sigurnosti i pristupačnosti.
Airsoft "oružja" su vjerne replike realnih oružja, jednaka su po dimenzijama, detaljima i skoro iste težine. Bit samog mehanizma airsoft opreme je da malom količinom zraka izbacuje plastičnu kuglicu (BB - mnogo manje opasna od uobičajenih zračnih pušaka).
Maksimalna snaga airsoft oružja je 0,08 Joula pa do 1 Joula. Sama brzina ispaljivanja kuglice iznosi od 200-300 fps (feets per second)
Danas proizvođači airsoft opreme nude replike gotovo svih poznatih pušaka i pištolja (a mogu se naci i poznatije verzije SF opreme iz filmova). Replike se mogu nadograditi dodatnom opremom kao što su optike, ciljnici, laseri, lampe....
Većina airsoft pušaka ima mogućnost rafalnog pucanja, sa brzinom ispaljivanja od 600-1200 kuglica u minuti(to je 20-ak po sekundi!!)
Airsoft je kao aktivnost najprepoznatljiviji upravo zbog realizma svojih replika. To je razlog zbog kojeg ga koriste vojske i policije mnogih zemalja svijeta pri svojim treninzima i usavršavanjima, a običnim igračima pruža djelić toga svijeta.
Za zaštitu pri igranju nužne su zaštitne naočale ili maska preko cijeloga lica.
Sve igre i scenariji koji se koriste paintball-u pogodni su i za airsoft. Vlada mišljenje da se airsoft igra isključivo na šumskim terenima, ali pogodni su svi tereni, od otvorenog mil-sima do bliske borbe po građevinama.
Važno je reći i da sve više vojski ( Japanska, Talijanska, Francuska, Švicarska...)  i policija diljem svijeta prepoznaju airsoft kao odlično sredstvo obuke svojih članova.


KAKO DO AIRSOFT REPLIKA I OPREME?
Više informacija o samoj opremi možete naći i na našem FORUMU gdje će vam uvjek netko od iskusnijih igrača moći odgovoriti na bilo kakvo pitanje.
Da li je ovo isto kao i paintball?
Sve ovisi o shvaćanju igrača. U airsoftu se ne koriste kuglice sa bojom(kasnije u F.A.Q.-u o kuglicama). Prvenstvena namjena airsofta je da pruži realnije iskustvo(iskustvo bliže stvarnom sukobu). Zbog toga su vrste terena drugačije, kao i oprema i oružje. Reći da su paintball i airsoft isti bi bilo kao i uspoređivati košarku i nogomet. Iako se oba igraju sa loptom, razlike itekako postoje i o individualcu ovisi hoće li se baviti jednim ili drugim
P.S.-nije nam nikakva namjera vrijeđati paintball igrače!!! Dosta igrača airsofta se bavi i paintballom! Jednostavno želimo reći da su to dvije različite aktivnosti.



ŠTO MI TREBA ZA POČETAK?
Puška(ili pištolj), baterija, punjač za bateriju, streljivo i ZAŠTITNE NAOČALE!
Moram li odmah kupiti svu tu opremu?
Naravno da ne, oprema se može i iznajmiti. Tako možete isprobati više oružja prije kupnje. Ukoliko želite, možete čak i sami organizirati svoj susret!
Za svaki organizirani susret mogu se iznajmiti puške i oprema.
Moram li koristiti istu opremu kao i svi ostali?
Ne, mi ne propisujemo opremu, svatko bi trebao nositi ono u čemu se osjeća ugodno. S obzirom na terene i uvjete borbe, apsolutno preporučamo vojnu opremu koja je dokazano najbolja. Neki timovi mogu interno imati standardiziranu opremu.


KAKO ČESTO SE ODRŽAVAJU SUSRETI?
Ovisi o vremenu i dostupnosti igrača. Nekakav prosjek je 2 puta mjesečno za manje susrete (40-ak igrača) dok se veći održavaju u prosjeku svaka dva mjeseca


POSTOJI LI AIRSOFT NATJECANJE/LIGA?
Ne! Airsoft nije šport i ne tretira se tako. Airsoft je aktivnost u kojoj nije bitno biti jači-veći-brži. Sve što radimo radimo samo zbog sebe i svog usavršavanja i zabave.


KAKVI SU TERENI NAJPOVOLJNIJI?
Svaki teren je pogodan za airsoft. Preferiraju se veći tereni( 2x2 km pa na više). Konfiguracija terena nije bitna. Teoretski se mogu koristiti i tereni ta speedball(tzv “luftići“) no oni smanjuju realnost koji je airsoftu i primarna osobina.


IGRA LI SE AIRSOFT PO KIŠI/SNJEGU?
Da, ukoliko je scenarij takav, igra se po svakakvom vremenu.


KAKVI SU TIPOVI BORBE?
Postoje dvije osnovne podjele po vrsti borbe: "Mil-sim" ( Military Simulation ) naglasak stavlja na realnost borbe. Često sa više igrača na većim terenima. Ovdje dolazi do izražaja uvježbanost ekipe i individualaca. To je vjerojatno najbliže realnoj borbi što je moguće doći bez žrtvovanja sigurnosti.
Suprotnost ovom tipu igranja je "arkadni stil", koji naglasak stavlja na samom pucanju. Većinom je za manje igrača i na malim terenima.
Ovo su osnovne podjele, postoje varijacije na temu koje ovdje nema smisla nabrojavati. Organizator svakog susreta određuje te sitnice prema potrebi.


KAKVA SU PRAVILA?
Pravila airsofta ovise o organizatoru... Najčešće korištena pravila možete naći na forumu. Neka pravila su svima zajednička, no sam organizator susreta određuje sekundarna pravila. Najbitnije pravilo je da kada ste pogođeni da jasno i glasno viknete „pogođen!“ i sa podignutom rukom te puškom na ramenu otiđete do označenog mijesta(ili čekate medic-a, ovisi o tipu borbe). Naočale su također pravilo koje je uvijek isto, NAOČALE OSTAJU NA OČIMA DOK SVI NISU NA BROJU I SVIMA JE JASNO DA JE SUSRET ZAVRŠEN!!!. Varijacija na ostala pravila je bezbroj i nema ih smisla sada brojati jer ovise o organizatorima susreta.


DA LI JE AIRSOFT OPASAN?
U rukama neozbiljnih ljudi, može biti. Većina ozlijeda što su se dogodile(sve lakše ozlijede!) su većinom bili rezultati padova i slično. Sam BB nema dovoljno snage da ozlijedi(osim naravno u nezaštićeno oko, ili u usta i uho iz iz neposredne blizine). Dovoljno je reći da su energije koje metak razvija u prosjeku 1J. Neki su zvali airsoft "pain-ball" što je krivo, jer svatko tko je ikada dobio sa paintball kuglom u glavu zna o čem pričam. U airsoftu je taj efekt boli dosta bitan, jer je jedini način da protivniku date do znanja da je pogođen. Najveća opasnost u airsoftu(kao uostalom i u bilo čemu što ima veze sa oružjem bilo kakve vrste) je neodgovornost. AIRSOFT ORUŽJE SE MORA TRETIRATI KAO DA JE PRAVO!!!


POSTOJI LI SUDAC U AIRSOFTU?
Ukoliko organizator tako odredi, mogu postojati i moderatori, no može se i učinkovito održavati susret i bez njih.


KAKVO STRELJIVO SE KORISTI?
6mm BB(ball bearing) U KOJIMA NEMA BOJE! Mnogi prigovaraju da je to problem airsofta upravo u nemogućnosti dokazivanja pogotka. Reći ću samo jednom riječju: POŠTENJE! Ono je osnova airsofta, jer se igra samo na poštenje. Želio bih dodati samo da i u mojim danima igranja paintballa sam imao barem 20% nepriznatih pogodaka, što zbog boje koja je ostavila pre-slab trag, što zbog kuglica koje nisu prsnule ili ćak da bi ljudi obrisali boju sa odjeće. I tamo je, kao i ovdje, osnova poštenje. Osnovna podjela kuglica je po masi. Tako imamo 0,20g, 0,23g, 0,29g itd. Jednostavno, što više grama, manji domet ali pravocrtnije kretanje. Postoje još i bio-razgradive kuglice. Kuglice preko 0,28g su prvenstveno za snajpere te puške koje su upgrade-ane.


KAKO ZAPRAVO RADI AIRSOFT PUŠKA?
Mnogi pitaju jeli to zapravo zračna puška, a odgovor je da i ne. Dakle, baterija daje napon elektro-motoru koji nategne oprugu koja onda izbaci kuglicu zrakom. Sve električne replike imaju mogučnost automatskog pucanja i to vrlo impresivnog(preko 10 kuglica u sekundi!). Postoje još i replike snajpera na kojima se opruga ručno napinje(realnim natezanjem zatvarača).


KOLIKO MI TRAJE BATERIJA I DA LI JE DOPUNJIVA?
Da, sve baterije su dopunjive. Trajanje ovisi o veličini baterije i vremenskim uvjetima. Faktor koji najbitinije utječe na trajnost baterije je kapacitet koji se izražava u mili amper-satima (mAh). Uzet ću za primjer recimo najslabiju dostupnu bateriju od 600 mAh malu bateriju. S njom možete ispucati u prosjeku oko 500 kuglica prije nego ju morate ponovno puniti. Prosjek baterija je oko 1700 mAh što je dovoljno za oko 2000 ispucanih kuglica pri sobnoj temperaturi(oko 1300 po zimi). Iskustvo je pokazalo da je gotovo nemoguće u nekom susretu ispucati 2000 kuglica u borbi. Voltaže baterije ( 7,2  8,4  9,6  12V...) povećavaju brzinu ispucavanja, ali se ne preporučuju za „stock“ puške(dakle one koje nisu upgrade-ane). Baterije od 8,4V su za sve puške iz kutije više nego dovoljne(štoviše, proizvođači većine pušaka ih preporučuju).
Što je taj „HOP-UP“ koji svi spominju?
Hopup je mala gumica i mehanizam oko nje koji drastično povećava domet airsoft oružja. Njegova je svrha da doda malu rotaciju metku prema gore i tako zrno leti puno, puno dalje. Uz to, gumica zatvara i prostor oko kuglice, tako da manje zraka prođe oko kuglice kod opaljivanja. To dodaje i nešto na snagu. Hop-up se može korigirati ovisi o težini zrna.


KOLIKI JE DOMET AIRSOFT PUŠAKA?
Naravno, ovisi o bezbroj faktora (sama puška i njena brzina, streljivo, vjetar, dužina cijevi...), no ja ću pokušati opisati pucanje u „savršenim uvjetima“, dakle streljana i meta ljudske veličine. Naravno, uz to ide i da je puška ispravna sa dobro podešenim hop-up-om. Recimo da možete pogađati čovjeka u prsa sa 30-ak metara, dok bi krajnji domet bio oko 50-60m. Snajperske puške imaju nešto veći domet ( jednostavniji mehanizam znači veću snagu, a većinom imaju dužu cijev).


KAKVI SU AIRSOFT PIŠTOLJI?
Gotovo savršene replike pravih. Dijele sa na GBB-ove(Gas Blow Back) i EAP(electric airsoft pistol). GBB-ovi osim izgleda, kopiraju i sve radnje potrebne za pucanje. Znači kada stavite šaržer, morate povući zatvarač. Kod pucanja zatvarač se realno pomiče unazad, a kada se isprazni šaržer, zatvarač ostane u zadnjem položaju. U šaržer na GBB-ovima ide plin koji je i pogon za izbacivanje. EAP koristi baterije i nema trzaj kod pucanja.


POJMOVI/KRATICE U AIRSOFTU:
BB – plastične kuglice koje ispaljuju airsoft replike, promjera su 6mm.
AEG - Automatic Electric Gun je najraširenija airsoft replika u kojoj baterija pokreće električni motor koji izbacuje kuglice.
SPRINGER - Airsoft replike koje za izbacivanje kuglica koriste oprugu koja se nateže ručno za svaku kuglicu.
GBB - Gas Blow Back je oznaka za plinske replike koje za pogon koriste plin. Najrašireniji su pištolji kod kojih gornji zatvarač radi pokret kao u pravoga i time daje trzaj.
NBB- Non Blow Back, plinske replike kao i GBB ali im zatvarač ne radi pokret nego je fiksan.
MIL-SIM - tip igranja koji preferira "realnost". Često ga odlikuje veći broj igrača i veći tereni.
ARKADNI STIL - suprotno MIL-SIM-u, arkadni stil preferira manje borbe, često sa manje igrača na manjem terenu.


KOJU PUŠKU ODABRATI?
Airsoft tržište danas je (srećom) vrlo bogato ponudom, te gotovo svako zamislivo oružje postoji u airsoft izvedbi. U pravilu, egzotičnije puške su skuplje od „običnih“ oružja (zbog nešto manje potražnje za njima).
Skuplje NE znači i bolje!

No tu je više manje riječ o eksterijeru, unutrašnjost pušaka je druga priča i tu ću se malo zadržati.

Unutrašnjost pušaka nazivamo „gearbox“. Gearbox je metalni kostur u kojem se nalaze zupčanici, opruga i ostalo.
Postoji više vrsta gearboxova, te nisu svi kompatibilni.
Logično je da recimo m4 i m14 imaju različitu unutrašnjost, jel se prvenstveno razlikuju po izgledu, te bi bilo nemoguće ukomponirati jedan dizajn u drugi.
E sad ide rečenica koju dobro zapamtite:
UNUTRAŠNJOST PUŠKE ODREĐUJE NJENU FUNKCIONALNOST, A NE VANJSKI IZGLED.

Tu se misli na performanse, praktičnost oružja je druga priča u koju nebi ulazio u ovoj fazi, o tome kasnije.
Unutrašnjost pušaka je zamišljena tako da ima „zero user intervention“, tako da se netrebate zamarati sa otvaranjem/podmazivanjem/čačkanjem po unutrašnjosti.(koje treba prepustiti stručnim osobama! Iako je riječ o metalnim djelovima stvorenim da izdrže svašata, nesposobnog korisnika ne podnose jako dobro. Ovo nije uvreda, svi smo mi napravili neku štetu na svojim puškama pa govorimo(bar ja) iz iskustva.)
Opruga nam određuje brzinu kojom će se ispucavati BB. Prosječna brzina je 320 fps-a(feets per second, odnosno cca. 90 m/s).
Tako dobijemo da airsoft mp5 i m16(koji u stvarnom životu imaju različito streljivo) imaju gotovo jednake performanse.
M16 ima dužu cijev od mp5, te će tako biti nešto precizniji na veći domet(bolje grupiranje), no te razlike nisu toliko velike kao kod pravih pušaka.

Hajd'mo sad na vanjski dizajn. Neću se puno mješati u ukuse, jel svatko ima neku preferenciju. Ja ću se više zadržati na funkcionalnosti.
Moramo znati da u svaku pušku moramo staviti i bateriju. U neke puške baterija ide u prednji rukohvat(mp5 sa izvlačivim kundakom, g36, m4...). Taj način dopušta da kundaci budu preklopni/izvlačivi te tako povećava praktičnost oružja. Mana je što je prostor za baterije manji, te tako možemo staviti manje baterije nego recimo u kundak(m16, ak47...) gdje je daleko više prostora.

Evo još jedan dobar savjet koji zapamtite:
PRIJE KUPNJE ISPROBATI VIŠE VRSTA ORUŽJA!
Puno je ljudi kupilo neku pušku koja im se činila odlična no nakon kratkog korištenja su ju odlučili prodati.
Dakle, pamet u glavu!

Često pitanje je bilo i o kvaliteti plastike i metala na replikama, pa i taj dio zahtjeva malo pojašnjenja.
Plastika koja se koristi je ABS plastika, dakle dovoljno čvrsta da podnese dosta toga. Plastično NE znači loše, tako da odbaciti neku repliku jel ima plastike na sebi je glupo, pogotovo uzmemo li u obzir da postoje i prave puške koje su većinom od plastike(g36c recimo). Uz to, na gotovo svim puškama koje su od metala postoji i dobar dio plastičnih dijelova, no i to simulira prave puške, koje koriste istu metodu(m4 npr.).
Nemojte krivo shvatiti kada piše da je replika „plastična“. Unutrašnjost i vanjska cijev su metalni na svim puškama, bez obzira kakvo tijelo imaju.
Metalno tijelo JE čvršće i teže, no ponovo imajmo na umu da tu nije riječ o čeliku, nego o magnezniju/cinku i aluminiju, dakle NIJE čvrsto i jako kao na pravim puškama.
Puške će podnijeti dosta toga, no ipak NISU kao prave, pa malo više opreza nije na odmet.


KOJEG PROIZVOĐAČA UZETI?
Uf, znam da se o ovom dijelu može raspravljati do zauvijek pa i dalje, ali pokušat ću to malo prilagoditi i pojednostavniti. Ovaj dio je možda subjektivan, tako da ukoliko netko smatra da sam nešto krivo rekao neka me slobodno ispravi.
Napomenimo samo i da je 95% dijelova kompatibilno između proizvođača!
Nemoguće je nabrojati sve, pa ću se držati samo par najpoznatijih proizvođača:

*Tokyo Marui (TM):Pionir airsofta. Uveli su velik broj novima koje su drugi proizvođači prihvatili. Replike su im većinom sa plastičnim tijelima, no zato imaju najbolju unutrašnjost, koja vam gotovo sigurno neće zakazati(kvarovi i problemi su rijetkost). TM je marka najbolja za početnike, odnosno ljude koji ne misle upgrade-ati oružje(kupi i nosi princip). Najpoznatiji modeli su AK47, FAMAS, i ,odnedavna, m14.

*Classic Army (CA):U zadnje vrijeme(unazad 2 godine) marka koja najbrže raste. U početku su radili replike loše kvalitete, no danas su jedan od najboljih proizvođača uopće. Replike su metalne, često jače od TM. Nove modele izdaju u sve kraćim intervalima. Daleko najpoznatiji i najbolji njihov model je m15a4(replika m4 puške nazvana tako jel kopira Armalite m15) koji je best buy puška već par godina.

*I Chin Shivan (ICS):također marka koja raste sve više u očima ljudi. Dual gearbox koji oni koriste raj je za sve koji vole rastavljati puške te skraćuje muke kada treba nešto raditi po unutrašnjosti. Njihov najpoznatiji model je m4a1, vrlo kvalitetna puška rame uz rame sa CA modelom.

*Kineske replike: postoji velik broj kineskih proizvođača, koji variraju kvalitetom, no par njih odskače od ostalih ( JG, Cyma i Kalash ). Za pojedine modele najbolje se raspitati po forumu.

Odabrali smo neku pušku, proučili ju na netu, probali ju, sviđa nam se i sad smo ju odlučili kupiti. No što nam još treba?


 
 
« Zadnja izmjena: Prosinac 18, 2009, 12:27:48 GROM » Evidentirano

"God save as everyone,
 We will burn inside the fires of a thousand suns,
 For sins of our hands, for sins of our toungs,
 For sins of our father, for sins of our young!"

GROM
Bog i Batina foruma
Penzić Oposum
*****
Offline Offline

Postova: 803



« Odgovor #1 : Ožujak 16, 2009, 10:53:21 »

BATERIJE ZA AIRSOFT:
Baterija nam treba, pa hajdemo koju riječ o baterijama.
Baterije su dopunjive, a 3 su stvari koje su nam bitne kod odabira.
1.- Veličina:
Nemožemo u sve puške staviti sve baterije. Čisto stvar gabarita, velika baterija nemože u mali rukohvat. No ukoliko nađeno način da bateriju dislociramo(kupimo naknadno puni kundak recimo, ili battery box), može se bez problema spojiti i to će raditi. (napomena: ponekad je potrebno žice provesti iz prednjeg dijela puške u stražnji da bi to napravili, a tu radnju valja povjeriti stručnim osobama!)
Velike i male baterije se razlikuju i po konektoru, no ulaganjem od 10 kuna možemo kupiti adapter koji će taj problem riješiti.

2.- Voltaža:
   Sve baterije imaju više članka od 1,2 V čiji zbroj daje ukupnu voltažu baterije.
Najčešće voltaže koje baterije koriste su 8,4V i 9,6V(postoje još i od 7,2, ali i 10,8, i 
12V)
Veća voltaža znači i više struje motoru, što će reći i veći rate of fire(ROF), ali i veći
            stres na unutrašnjost. Neke puške su stvorene da koriste jače baterije, a neke se drže 
            slabijih Voltaža.
8,4V je najbolje riješenje za gotovo sve puške, te to preporučam svim 
            novim korisnicima.
Upgradeanjem pušaka MORAMO povećavati i voltažu

3. Kapacitet:
   Izražava se u mili amper-satima(mAh). Što više mAh-a, više kuglica možemo ispucati
            prije nego što baterija zahtjeva ponovno punjenje. Kratko i jasno. Ispod 1500 mAh 
            netreba ići, jel u protivnom riskiramo da nam baterija zakaže ukoliko je riječ o većem i 
            aktivnijem susretu.

Kako mogu znati koliko mogu ispucati kuglica prije nego što će mi trebati punjenje?
Točan broj je nemoguće reći, jel je velik broj faktora koji utječu na kapacitet baterije. Tempreratura(što je hladnije, to kraće traje), vlaga, način punjenja i kvaliteta su sve stvari koje nisu konstanta. No idemo li prosjekom računati, recimo da sa baterijom od 1500 mAh možemo ispucati oko 1700 kuglica.
Baterije valja nakon svakog korištenja isprazniti(nije neophodno).

OK, odlučili smo se za pušku i bateriju, što nam još fali?


PUNJAČ ZA BATERIJE:
Za početak, punjač za 150 kn i discharger za 100kn su sasvim dovoljni. Nema potrebe za kemijanjem te velikim ulaganjima. Ovo je formula kojom izračunamo koliko dugo moramo puniti bateriju(ukoliko punjač nema auto cut off funkciju)
Prvo punjenje baterije neka bude po metodi 3 punjenja i 3 pražnjenja za redom. To se zove „kondicioniranje“ baterije.

Ovo je formula(skinuta sa Arniesairsoft foruma) kojom izračunavate koliko dugo puniti
(prvo punjenje je duže)
Totalni kapacitet baterija(mAh) podijeljen sa snagom punjenja (mA) množen sa faktorom 1.4

Primjer baterije od 3000 mAh i punjača od 300 mA

(3000 / 300) * 1.4
= 10 * 1.4
= 14 h

Sad imamo pušku, imamo bateriju i punjač, fali nam još streljivo...


STRELJIVO ZA AIRSOFT?
Dakle dijelimo ih prema gramaži(0,2g, 0,23g, 0,25g....)
-Ne koristiti BB-e nakon što se ispucaju iz puške
-Ne koristiti BB-e kupljene na tržnici(za dječje pištolje)

Jasno je da što je kuglica teža, to nam metak leti ravnije, no domet je slabiji. Omjer si moramo sami smisliti, to nemože nitko umjesto nas napraviti.
0,23g BB-i su možda najbolji omjer. Sve preko 0,25g ne preporučam za stock puške(dakle puške iz kutije, ne upgradeane).
Ne zaboravimo da promjenom kuglica moramo i hopup podešavati!(o tome kasnije)

Evo ga, sad imamo sve što nam treba...
...Or not?


ZAŠTITA ZA OČI?
Naočale nam trebaju, bez obzira pucamo li po vrtu ili idemo na susret, odgovorni i pametni ljudi nose naočale(ne bi vjerovali koliko se daleko i brzo mogu BB-i odbiti...)

Kod odabira naočala na prvom mjestu mora biti zaštita, a nikako financije. Nikako nemogu shvatiti ljude koji ulože 4000+ kn za opremu a koriste naočale za 30 kn(namjenjene za skidanje žbuke i brušenje).
Kvalitetne naočale imaju izmjenjiva stakla te zadovoljavaju sve balističke zahtjeve airsofta, a cijenom ne prelaze 400kn.
ESS, Wiley-X, Guarder modeli ( C1, C2, C3...) su po meni ( i mnogim drugima koji ih korsite ) najbolji izbor. Imaju više raznih stakala za razne uvijete, a štite više nego dovoljno.
Uz to, imaju i dodatak za dioprijske naočale.
Drugi način je kupnja goggle-a ( tzv „skijaških naočala“ ). Svi koji imaju dioptrijske naočale mogu ih nositi ispod goggla, no postoji mogućnost da će vam se magliti.
Magljenje naočala je VELIK problem nekim ljudima. Razna sredstva protiv magljenja ponekad pomažu, kao i kupnja naočala ( više zraka cirkulira nego kroz goggle ).
Postoje i ventilatori (da, dobro ste pročital ) koji upuhuju zrak u goggle te tako sprečavaju magljenje.
Taj problem bi bio individualan da se često na susretima ne dogodi da ljudi skidaju naočale sa namjerom da ih brišu, a to je VRLO opasno.


KORIŠTENJE?
Došli smo kući, napunili bateriju, usuli metke u magazin i spremni smo pucati.
Što je ovo? Meci padaju nakon 10 metara? Što ne valja sa puškom?
Sve je OK, samo hopup nije podešen. Hopupom dajemo kuglici rotaciju te tako smanjujemo efekte gravitacije i uvelike povećavamo domet. Hopup se podešava tako da se isključi do kraja(vrtimo podešavač u smjer suprotan od strijelice), te tada polako pucamo po 3-4 kuglice i polako dodajemo hopupa(vrtimo u smjeru strijelice) dok ne dobijemo željenu putanju. Kada kuglice lete ravno te onda padnu, to je to. Mi možemo kuglicama dati i spin prema gore, no tako nećemo ništa pogoditi.
Pucamo dalje, a odjednom meci neidu više van.
Što je sad pak?
Magazin koji je došao sa puškom je vrlo vjerojatno high-cap, odnosno magazin u koji stane preko 300 kuglica, no mora se svako malo navijati sa kotačem sa donje strane. Prednost im je veći kapacitet, a mane su što šuškaju kuglice unutra kada se malo isprazni, te što smanjuju realnost.
Suprotnost njima su lo-cap magazini. U njih stane 60-ak kuglica no nemorate ništa navijati. Kad ispraznite stavite novi magazin i pucate dalje. Prednost je što ne šuškaju.


PAR RIJEČI O UPGRADENJU?
Čest problem je kod ljudi što žele upgrade-ati puške i prije nego probaju igrati. Upgradeanje je super stvar, kada ga radi stručna osoba i kada ne gubite garanciju na pušku.
Logika nalaže(mr. Spock mod=ON) da što više upgradeamo, to će veći stres biti na djelove te će oni proporcionalno tome i prije možebitno zakazati.
Dakle iskreni savjet moj, a i od ljudi koji znaju puuuuuno više od mene je: zaboravite na upgradeanje u početku!
Kada steknete iskustvo imat ćete i bolji dojam o prednostima i manama upgradeanja.
 

KAKO ODRŽAVATI PUŠKU?
Neću previše ulaziti u tehničke vode, jel mislim da je to za običnog korisnika previše nepotrebnih informacija, a ako nekoga zanima više, uvijek može pitati na forumu.

Održavanje puške:

Dakle prvo riješimo jednu čestu grešku; airsoft oružje NIKADA nemojte mazati sa uljem za prave puške. Iako neće imati nikakvog utjecaja na metalne dijelove puške, osjetljiviji plastični dijelovi mogu itekako nastradati(pri tome se misli na unutrašnjost). Iako sam čuo priče kako ljudi svoje puške bez problema svoje oružje tako održavaju, znam i za slučajeve gdje je to ulje doslovno „pojelo“ neke plastične dijelove(hopup komoru). Na dalje, to se ulje nakon nekog vremena pretvara u „mast“, što vam može dodatno oštetiti mehaniku.
Za SVE unutarnje i vanjske dijelove pušaka(i pištolja) koristite silikonske spray-eve. Oni su posebno prilagođeni plastičnim dijelovima te ih neće oštetiti.

- koristite isključivo alat za čišćenje cijevi koji ste dobili uz oružje(nemora biti točno taj komad, bitno je da je plastičan). Cijev je iznutra dosta osjetljiva, pa bi ju neki metalni čistač mogao oštetiti

- kada(i AKO) morate iz nekog razloga nešto na pušci zašerafiti/pričvrstiti/odšerafiti, koristite ISKLJUČIVO kvalitetnan alat(dakle ne onaj multitool za 30 kn/set). Mnogim ljudima(pa i meni) se dogodilo da su u nepažnji oštetili šerafe/imbuse. Koristite isključivo NE izlizane alate, PRAVE veličine i RADITE POLAKO! Imajte na umu da airsoft oružje NIJE jednake kvalitete materijala kao i pravo, te nemojte kao luđaci šerafiti, oštetit ćete ili navoje na šerafima ili nešto na pušci

Ovako bi po svoj prilici trebalo izgledati održavanje oružja nakon dolaska sa susreta:

- Stavljamo zaštitne naočale
- Usmjeravamo repliku u najsigurnijem smjeru
- Vadimo spremnik iz puške
- Ispucamo 2-3 puta na prazno da opustimo oprugu (kada se puca full auto, opruga ponekad ostane nategnuta, pa da joj produžimo život, opustimo ju na ovaj način)
i izbacimo kuglice koji su možda ostale u cijevi (naravno, pri tome pazimo kamo usmjeravamo cijev!)
- Vadimo bateriju iz puške (ako imamo discharger ispraznimo ju)
- Vlažnom krpicom obrišemo vanjske dijelove puške od prašine, blata i ostalih nečistoća
- Nakon toga, nanesemo silikonski spray na sve dijelove puške, posebno na sve „pomične“ dijelove. Ušpricati i malo u magwell (NE u ulaz u hopup komoru! Objašnjenje kasnije )
- Bitno je i izvaditi kuglice iz spremnika ( lo-med capa ). Opruga unutra će se sa vremenom opuštati, te možemo uvelike produžiti trajanje magazina ovako. Magazini koji imaju malu polugicu pored izlaza( spoja sa hopup komorom) jednostavno usmjerimo prema vrećici i potegnemo  ). Polugicu( zanimljivo izgleda i ako si taj mlaz saspemo u lice ). Spremnika koji nemaju tu polugicu praznimo na malo drugačiji način. Uz gotovo svaku pušku dolazi nam i onaj speed loader u obliku cijevi i punilice kojom guramo metke u magazin. Uzmete samo tu cijev i stisnete u spremnik. Voila! Možemo i podmazati oprugu u spremniku.

Mnogi će se sada pitati: “a što je sa čišćenjem cijevi i uštrcavanjem ulja u hopup komoru?"
Osobno smatram da je nepotrebno čistiti cijev nakon svakog susreta, dovoljno je svakih 2000+ metaka. U airsoftu nema toliko nečistoća koje bi mogle smetati kuglici u letu(naravno, ukoliko imamo nečistoća u cijevi tipa blato i voda, onda MORAMO čistiti cijev!). Pravilno čišćenje je da uzmemo komad tkanine ( mekane, može poslužiti i WC papir, on ima dobra svojstva upijanja ), provučemo kroz označeno mjesto na štapu za čišćenje, nanesemo malo silikonskog spraya na to i čistimo cijev POLAGANIM i kružnim pokretima. Poželjno je i isključiti hopup prije ovoga, da je ne oštetimo. Pokreti moraju biti lagani, te čim osjetimo otpor(vjerojatno hopup gumica), moramo maksimalno oprezno čistiti. Nakon toga, stavimo suhu krpicu/tariguz te ponovimo proces.

Kada je o podmazivanju hopup komore riječ, to također napravimo svakih 2000+ kuglica. Neće naškoditi i ako to radimo nakon svakog pucanja, no svaki put kada podmažemo hopup, nauljimo i gumicu te tako smanjimo njenu učinkovitost. To ulje će se izbaciti nakon nekih 300-500 kuglica, te moramo imati to na umu.

Pištolji: najviše pitanja bilo je upravo na temu pištolja. Ovdje ću opisivati održavanje GBB ( gas blow back ) pištolja koji čine 98% takvih oružja )
Pištolji su nešto osjetljiviji od AEG-a, zbog činjenice što koriste plin, koji je dosta ćudljiv.
Neka pravila su ista, naimence ona vezana za ulje za prave pištolje. Dakle silikonski spray je sve što nam treba.

Opet situacija kada dolazimo sa susreta:
- Vadimo magazin iz pištolja
- Vadimo zaostali metak iz cijevi(okrenemo pištolj cijevi prema gore i repetiramo 2-3 puta)
- Vadimo metke iz magazina
- Ispuštamo plin iz magazina(ovdje je potreban oprez! Mnoge sam vidio da samo stisnu ventil na stražnoj strani magazina te tako ispuste plin. Ovakav način može oštetiti dosta fine ventile i gumice koji su na mjestu gdje plin izlazi van. Pravilan način je(najbolje bi bilo ispucati magazin, no ako nismo u mogućnosti...) pritiskanje tog ventila, no lagano i kratko, u impulsima. Ponekad za ispuštanje magazina treba 10-ak takvih kratkih ispuštanja).
- Spremnik podmažemo na svim krajevima(sva 3 ventila, jedan na koji punimo plin, jedan je onaj zlatni sa stražnje strane, te jedan je na vrhu kroz koji izlazi plin u pištolj)
- Pištolj očistimo iz vana sa vlažnom krpicom
- Premažemo sa sprayem vanjski dio
- Podmažemo vanjski dio cijevi te oprugu za povrat (vrlo važno! Pogotovo kod floating barrel pištolja!)
- Podmažemo sve kontaktne dijelove, oni se jako brzo troše(dijelovi koji se pomiču kod pucanja te tako stvaraju trenje na dijelove koji stoje)
 

Evidentirano

"God save as everyone,
 We will burn inside the fires of a thousand suns,
 For sins of our hands, for sins of our toungs,
 For sins of our father, for sins of our young!"

GROM
Bog i Batina foruma
Penzić Oposum
*****
Offline Offline

Postova: 803



« Odgovor #2 : Ožujak 16, 2009, 10:54:13 »

PRAVILA?
Evo, sada imate pušku spremnu za fajt, imate naočale i spremni ste za susrete.

Pravila susreta valja proučiti prije odlaska, da se ne iznenadimo.
Primjer pravila susreta:

PRAVILA SUSRETA

• Prije i tokom održavanja susreta strogo je zabranjeno konzumiranje bilo kakvih alkoholnih pića te opojnih droga bilo koje vrste
Kazna je automatsko isključivanje cijelog tima sa susreta!
• Ukoliko ste pogođeni, dužni ste:
- glasno i jasno dati drugima do znanja da ste pogođeni(glasno viknuti
“pogodak!“, „pogođen“ ili slično)
- pušku ili oružje staviti u NE PRIJETEĆI položaj(na rame, uz tijelo…)
- sa podignutom rukom u zraku postupiti prema pravilima oživljavanja
- zabranjena je BILO kakva komunikacija sa „živim“ igračima
Kazna je automatsko isključivanje cijelog tima sa susreta!
• Iznimka su „silent killovi“, odnosno killovi napravljeni bez ispucavanja metka. Oni se vrše tako da protivničkom igraču laganim dodirom date to znanja da je isključen. On tada mora tiho dići ruku u zrak te odstupiti, kako nebi uzbunio ostatak tima.
• Drveni ili plastični noževi se također mogu koristiti, no ne na način koji bi mogao ozlijediti protivničkog igrača.
• Odbijeni meci se ne priznaju bez obzira na način odbijanja.
• Pogoci u BILO koji dio tijela, opreme ili oružja se broje kao pogodak i dužni ste ih priznati!
• Zaštitne NAOČALE ostaju na licu od trenutka kada moderator/organizator najavi početak susreta DO TRENUTKA KADA isti taj susret i prekine. Čak i ukoliko ste se udaljili od mjesta borbe, dužni ste nositi naočale dok organizator svima ne da do znanja da je susret završen
• Ukoliko vam se magle naočale, čučnite ili lezite, gledajte licem prema podu te tek onda skinite i očistite naočale
• Scenarij je zamišljen da što točnije simulira ratnu situaciju, svaka nelogičnost, nedorečenost ili potreba za improvizacijom se mora kompenzirati prilagodbom nastaloj situaciji.
• U slučaju da na teren uđu civili, strogo je zabranjeno bilo kakvo pucanje, te ste duži drugim igračima dati do znanja da su civili na terenu.
• Eksplozivna sredstva su zabranjena, sa iznimkom sredstava dozvoljenih u airsoftu(plinske bombe, mine i slično)
• Dozvoljene su dimne bombe i granate, no nikako suzavci ili drugi nadražljivci
• Maksimalne brzine zrna su(mjerenje sa 0,20g BB-ima):
- AEG-ovi: 400 fpsa
- semi-auto snajperi: 500 fpsa (minimalni domet 20m)
- bolt action snajperi: 600 fpsa (minimalni domet 30m)
• Susret završava jedino onda kada su sve zadaće nekog tima ispunjene te organizator tako odredi! NITKO ne može proglasiti kraj osim organizatora!
• U slučaju bilo kakve ozljede nekog igrača, susret se prekida, te se mora obavijestiti moderatora!
• Od pravog oružja dozvoljeni su samo noževi i ostala sječiva, ali ISKLJUČIVO kao alat!
• Prije susreta određeni zapovjedni lanac susreta se MORA poštivati!
• Zapovjednici imaju pravo zatražiti moderatore da isključe sa susreta osobu za koju misle da ne sluša zapovjedi ili drugačije radi protiv dobrobiti tima. Moderator može ali ne mora isključiti osobu.

Naravno, ukoliko organizator ima nekakva druga pravila na umu, moramo ih poštivati!!
 
 
MJERE SIGURNOSTI?
Par riječi o sigurnosti ( namjerno u posebnom postu jel sigurnost svih sudionika je na prvom mjesu! )

iako su neki od ovih savjeta napisani tokom ovog guide-a, vrijedi ih posebno istaknuti još jednom

1. NAOČALE SU NA LICU OD TRENUTKA KADA SUSRET POČNE DO TRENUTKA KADA ORGANIZATOR JAVI KRAJ!

2. Bez obzira kako doživljavamo airsoft, kao igru ili kako simulaciju, moramo shvatiti da je airsoft replika potencijalno opasna! Projektil koji ispaljuje, iako nije namjenjen ozlijeđivanju, iz velike blizine može itekako ozlijediti nekoga. Zato prvo pravilo glasi: NIKADA USMJERAVATI ORUŽJE PREMA NEKOJ OSOBI!
ORUŽJE PODIŽEMO SAMO KADA SMO SIGURNI DA IZMEĐU NAS I METE NEMA NIČEGA!
*PRST JE NA OKIDAČU SAMO KAD MISLIMO PUCATI!!!!!!!!!!!!!!!(i još puno uskličnika)

3. Kada idemo na susret i odlazimo sa susreta, replika nam mora biti zakočena(safe) te magazin izvađen.

4."I prazno oružje je opasno" je stara mudrost koja se pokazala kao vrlo točnom(ne zaboravite; airsoft replike iako zakočene nemogu opaliti samo ako je baterija izvađena! kratak spoj može izazvati slučajno opaljenje čak i zakočene puške!(vrlo vrlo malo slučajeva je zabilježeno, ali ne isplati se riskirati nečijim zdravljem)

5. NIKAD ne pucamo u nepoznato! Na susretima može biti civila, možda je osoba sa druge strane izgubila naočale, možda se nešto dogodilo... Uvijek budite sigurni da je vaša meta protivnički igrač!

6. U slučaju da na terenu vidimo civile odnosno osobe koje NE sudjeluju u igri, ODMAH obavijesiti organizatora ili moderatora. Organizator će tada osobe upozoriti o čemu se radi te tek tada se susret može nastaviti. Bolje je na 5 minuta zaustaviti scenarij nego imati nezgodu sa osobama koje ne sudjeluju u igri(najgori scenarij!)

Dodatak od Hriste ( rb. 7,8,9 i 10):

7. Disciplina s oružjem na susretu počinje od trenutka kad se spremate za susret. Transportirajte ga na način da ne može nikog ozlijediti niti izazvati neželjene reakcije. Dakle, najbolje u kutiju ili torbu, pa u prtljažnik.

8. Oružje postaje opasno od trenutka kad ga izvadite iz torbe ili prtljažnika. Budite jako oprezni već pri sklapanju, stavljanju baterije ili spremnika. Većina igrača u ovim trenucima nema zaštitnu opremu i tada su vrlo ranjivi, a udaljenosti s kojih bi mogla doletjeti kuglica su u pravilu vrlo male, šo dodatno pogoršava stvar. Pazite i na mogućnost odbijanja od zidova, automobila i slično.

9. POSEBNO pripazite na situacije tipa "Daj mi samo da probam", "daj da vidim kakva je" i slično. Često u tim trenucima oružje dajete osobi koja nije vična dotičnom oružju, a u kombinaciji s pokretom ruke i prstom na okidaču ovo može biti vrlo opasno. Često u tim situacijama cijev oružja napravi luk u kojem "nacilja" nečije lice ili vrat, s ekstremno male udaljenosti. Vrlo opasno. Nn zaboravite na mogućnost odbijanja kuglica, također opasno.

10. NIKAD ne okrećite cijev prema drugima, osim na samom susretu pod kontroliranim uvjetima. NIKAD !
 
 
OPIS i ULOGA DIJELOVA?
Evo par riječi o unutrašnjosti pušaka, te mehanizmima koji pokreću AEG.
Ponovo neću zalaziti previše u tehničke vode, prvo jel ni moje vlastito znanje nije na dovoljnom nivou da bi mogao filozofirati, a drugo jel mislim da to većinu ljudi ne zanima.

Izgledi ovih dijelova ovise o vrsti(verziji) gearboxa, no funkcije su svima jednake, kao i nazivi
UPOZORENJE: NIKADA nemoje otvarati gearbox ako neznate što radite! Nepažnjom može te napraviti VELIKU štetu na pušci! Ukoliko je moguće, rad na unutrašnjosti uvijek prepustite stručnoj osobi!
Svi dijelovi su tvornički provjereni, te je gearbox sa svim unutra složen da se NEMORA otvarati do trenutka kada se nešto ne pokvari(par desetaka tisuća kuglica minimalno, za neke i puno više...), te ako idemo zabadati nos, samo možemo napraviti štetu.

Počnimo sa nabrajanjem i kratkim opisom najosnovnijih dijelova AEG-a:

Gearbox: metalno kućište u kojemu je sve dolje nabrojano. Često se sva unutrašnjost pušaka krivo naziva „gearbox“, no taj naziv odnosi se samo na metalno kućište.(Complete gearbox je kućište sa svim unutra)

Motor: pokreće sustav zupčanika, spojen je na bateriju sa jedne strane(2 žice, crvena i crna(+ i -)), a sa druge strane je spojen sa zupčanikom. Motor se može dizati i spuštati, što radimo sa malim šerafom na dnu motora(većinom je to u dršci puške). Kada čujemo da motor radi bučnije nego inače, POLAGANO korigiramo visinu motora(odnosno mjesto kontakta sa zupčanikom). Ovo nesmijemo raditi kada nam puška radi normalno jel su moguća oštećenja

Zupčanici: 3 su zupčanika, oni prenose silu sa motora na piston. Ako oni prestanu raditi, puška nam to suptilno poruči zvukovima lomnjenog metala i struganja.

Bushinzi: komadi metala ili plastike koji su na mjestu spoja gearboxa i zupčanika. Smanjuju trenje uzrokovano vrtnjom. Mogu biti samo kao „matice“, a mogu i biti sa ležajevima.

Anti reversal latch: mali komad metala i opruge koji se brine da se zupčanici mogu okretati samo u jednom smjeru

Auto cut-off lever: malo veći komad metala koji pazi da semi auto ispaljuje samo 1 metak. Ako nam naglo puška počne pucati isključivo auto, a sve konekcije su dobre(nema kratkog spoja), vjerojatno je problem u cut-off leveru(možda je samo krivo stavljen)

Piston: dio koji spaja oprugu i zupčanike. Opruga ulazi u piston, te je piston taj koji ju napinje. Kada je napeta, opruga (zajedno sa pistonom) se naglo vraća nazat te tako stvara kompresiju potrebnu za izbacivanje zraka kroz cijev. Na pistonu je još i piston head, što je dio koji zatvara vakum pri ulasku u cilindar. Kada nam počnu naglo opadati brzine BB-a, a hopup i sve drugo je u redu, valja pogledati jeli piston head i njegov O-ring(gumica koja ide okolo i zatvara) netaknut.

Cilindar: dio u kojemu se „sprema“ zrak. Metalni valjak sa rupom na određenom dijelu kroz koji se višak zraka ispusti(ovisi o dužini cijevi). Koristimo li predugu ili prekratku cijev od one za koju je cilindar namjenjen uvelike si rušimo performanse. Na cilindru je i cilinder head, metalni komad nalik na lijevak koji fokusira zrak iz cilindra kroz nozzle u cijev.

Tappet plate: plastični komad koji se brine za punjenje BB-a u hopup komoru. Na njemu je i air nozzle, maleni cilindar sa rupom u sredini koji kada pritisnemo okidač se zajedno sa tappetom pomakne unazad taman toliko da pusti 1 BB u hopup komoru. Tappet je spojen i sa zupčanikom(zupčanik je taj koji pomiče plate).

Selector plate: plastični komad sa metalnim završetkom. Zatvara strujni krug kada pritisnemo okidač. (FYI: kada pucate na semi auto, brzo pritisnite okidač)

Spring: opruga koja svojom brzom dekompresijom stvara potisak zraka koji potiskuje kuglicu iz cijevi.

Spring guide: metalni ili plasični komad koji ulazi sa stražnje strane u oprugu te se brine da se ona ne deformira kada se kompresira. Vezan je uz gearbox, no može se posebno promijeniti.

U principu to su svi dijelovi u gearboxu(ajde dobro, motor tehnički nije U gearboxu nego samo gura glavu unutra...).

Ispred cijele priče se nalazi Hop-up uređaj. Sa donje strane meci ulaze iz magazina te dolaze do nozzle-a. Kada se nozzle(pokretan tappet plate-om)pomakne malo unazad, 1 BB ulazi u hopup komoru te je spreman. Sam BB će sada držati hopup gumica, a pritisak na gornji dio BB-a možemo korigirati sami(više hopupa=felš prema gore). Hopup se nalazi na kraju cijevi, te kada zrak potisne BB, on izlijeće van.

Zašto guide sa opisom dijelova ako na početku piše da sami ne otvaramo?
Prvenstveno za proširivanje vlastitog znanja o svojoj replici te kako radi. Zatim tu je i info kada puška zakaže što su mogući problemi. Za kraj, tu su i ljudi koji će sigurno skupiti hrabrosti i sami servisirati/podmazivati/upgradeati puške.
Opet, moj savjet je da to prepustite stručnoj osobi, no ako krenete sami u rastavljanje replike, evo par savjeta ( kojih sam većinu naučio na svojoj koži ).

0.   Opalite par puta na prazno pojedinačno, izvadite bateriju, izvadite magazin
1.   koristite samo kvalitetne alate i odšreafljujte POLAKO
2.   Pazite na sitne dijelove, znaju se pogubiti ako smo neoprezni
3.   Ako nešto neide lako, vjerojatno je nečime vezano, pa NE koristiti silu
4.   Da, opruga MORA biti opuštena kada otvarate gearbox(moja maketa black hawka u kojoj je završio spring guide se slaže)
5.   Dobro pamtite gdje je koji dio išao, imati VIŠAK dijelova poslije sklapanja nije dobra stvar
6.   Pametno je imati exloded view shemu na stolu kada radite. Svi dijelovi su tamo označeni pa se teže izgubiti
7.   Kada riješavamo kvar, često će kvar/lomljenje/trošenje jedne stvari za sobom povući i probleme sa još par komponenata, pa valja i na njih obratiti pažnju(primjer: piston i zupčanici)
8.   Višak dijelova je STVARNO loša stvar!
9.   Ne, ozbiljno!
10.   Radite polako i oprezno. Većinu mogućih problema možemo otkloniti sa malo više opreza i malo sporijim tempom.
11.   Pazite na žice kada rastavljate pušku(izolacija nije otporna na habanje, pa se može dogoditi da ju ogulite)
12.   Unutrašnjost podmazujte samo za to predviđenim mastima i uljima. WD40 i ulje za vatreno oružje zaboravite!
14. Evo vidite, nisam pazio na broj 13 i nestao je!
13. A, dobro je...evo ga!

Za kraj nekoliko korisnih VUDEO linkova:

1. Odličan video sa objašnjenim osnovnim pojmovima
http://uk.youtube.com/watch?v=NObeS23ZI9g&eurl=http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055163577

2. Odličan video sa pojašnjenjima o Hop-upu
http://www.youtube.com/watch?v=0XfF9itDss0

Tekst napisao: Goran Lepesić " Morb " ( ASK ZRINSKI )
Tekst preuzet: Forum HASS-a


 
« Zadnja izmjena: Prosinac 07, 2009, 02:07:33 GROM » Evidentirano

"God save as everyone,
 We will burn inside the fires of a thousand suns,
 For sins of our hands, for sins of our toungs,
 For sins of our father, for sins of our young!"

 Str: [1]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP ASK Oposum | Powered by SMF 1.1.13. © 2005, Simple Machines LLC. All Rights Reserved. Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!